Το OraiokastroNews έχει την τιμή να φιλοξενεί μια μεγάλη προσωπικότητα από το χώρο του θεάτρου και του κινηματογράφου, τον Κώστα Τσάκωνα. Ο δημοφιλής ηθοποιός, που άφησε εποχή με ερμηνείες του στο «Μάθε Παιδί μου Γράμματα» το «Χαίρε Τάσο Καρατάσο» και άλλες κινηματογραφικές, τηλεοπτικές και θεατρικές παραγωγές  χάρισε άφθονο γέλιο στον κόσμο με τις ανεπανάληπτες ερμηνείες του στον κινηματογράφο και την επιθεώρηση, ανοίγει την καρδιά του.
Σε ερώτηση για το πώς βρέθηκε στο χώρο της υποκριτικής τέχνης ο Κ. Τσάκωνας απαντά: «Στα καλά των καθουμένων. Εγώ είμαι ηθοποιός εξ’ αμελείας και μάστορας εκ προμελέτης. Έχω βγάλει την σχολή Μηχανικών Ηλεκτρολόγων, πήγαινα σε νυχτερινό σχολείο και το πρωί δούλευα -από 12 χρονών παιδί δουλεύω- και είχα ένα συμμαθητή στην Τεχνική Σχολή που είχε ψώνιο να γίνει σκηνοθέτης. Αυτός είχε κάτι διασυνδέσεις στην Cinecitta στην ιταλική κινηματογραφική βιομηχανία. Πήγε στην Ιταλία για πέντε χρόνια, δούλεψε βοηθός βοηθού και ήρθε στην Ελλάδα να κάνει μια ταινία μικρού μήκους και να δώσει εξετάσεις στο Υπουργείο Πολιτισμού. Μου λέει, ρε Κώστα, θέλω να κάνω μια ταινία μικρού μήκους κι έχω για σένα τον πρώτο ανδρικό ρόλο. Εγώ του λέω δεν έχω ιδέα από αυτά μην με ανακατεύεις, έχω δουλειά, άστα. Μου λέει, μα δεν έχω λεφτά. Τέλος πάντων, να μην τα πολυλογούμε, πάω και κάνουμε την ταινία μικρού μήκους. Ο φίλος την πάει στο μοντάζ και την βλέπει εκεί ο Θόδωρος ο Μαραγκός και έρχεται στην δουλειά μου και μου λέει το και το (…) και το ’81 κάνουμε το «ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» που με άριστα το 200.000 εισιτήρια έκανε 2.300.000,  ξέσκισε. Μετά με φωνάζει ο Γιάννης ο Σμαραγδής και κάνουμε το «ΧΑΙΡΕ ΤΑΣΟ ΚΑΡΑΤΑΣΟ». Αυτό το σήριαλ έκανε τέτοια θεαματικότητα κι ένα σου λέω μόνο ότι είχανε διακοπή ρεύματος στην Κέρκυρα και πήραν το φέρι μπωτ να παν να το δουν στην Ηγουμενίτσα».
Για το ταλέντο του να κάνει τους θεατές να γελούν ο γνωστός ηθοποιός λέει του αρέσει να ψυχαγωγεί και να εμψυχώνει τον κόσμο  τον κόσμο που ούτως η άλλως γελά πλέον με τους καραγκιόζηδες τους πολιτικούς.
Όταν ζητήθηκε η γνώμη του για την πολιτική και τους πολίτικους απάντησε σκληρά:
«Οι πολιτικοί, οι κυβερνήσαντες από Καραμανλή και εντεύθεν (τον γέρο Καραμανλή) υπήρξαν όλοι προδότες, όλοι πολιτικοί απατεώνες. Έχουν ρημάξει την χώρα, δεν έκαναν τίποτα άλλο παρά να βολευτούν να βολέψουν το σόι τους συγγενείς και λοιπά. Και αυτοί που είναι αθώοι και δεν κλέψανε, συνέβαλαν γιατί καλύπτουν αυτούς που έκλεψαν. Είναι προδότες, είναι ειδεχθή στοιχεία. Αυτήν την γνώμη έχω σιχαίνομαι πολλές φορές που λέω ότι είμαι Έλληνας».

Ερωτώμενος για τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης στο θέατρο στον κινηματογράφο στην τηλεόραση ο Κ. Τσάκωνας απαντά ότι «στο θέατρο είχα το προνόμιο να δουλέψω την εποχή των επτά σιτευμένων αγελάδων. Τότε με τον Μουστάκα τον συγχωρεμένο αν είχε το θέατρο κάτω από πενήντα άτομα δεν μπαίναμε. Είχα και το προνόμιο τότε να τους ξεφτιλίσω όλους τους πολιτικούς. Τους έκανα ρόμπα. Εκεί ένιωθα ικανοποίηση μεγάλη. Τώρα είναι η ωραιότερη τέχνη αλλά είναι στην ασχημότερη εποχή. Με τόση πίεση τώρα ποιος να πάει να δώσει 20 ευρώ, για μια οικογένεια θέλει κάπου 100 ευρώ, βάλε ταξί, βάλε ταξιθέτριες, βάλε… βάλε… και το άλλο ότι όλοι γίνανε θιασάρχες με ένα σήριαλ στην τηλεόραση».  

Για τους ρόλους του δίπλα σε σημαντικούς συναδέλφους του κωμικούς όπως ο Λαζόπουλος, ο Χάρρυ Κλυν, ο δημοφιλής ηθοποιός λέει ότι « Όλοι οι κωμικοί ανεξαιρέτως με έχουνε αντιγράψει (…) Ο Χάρρυ Κλυν ήταν δάσκαλος τελικά πολλοί παν να τον αντιγράψουν ο Λαζόπουλος κ.λπ. Ο Χάρρυ Κλυν είναι Χάρρυ Κλυν. Και εγώ έμαθα πολλά μαζί του».
Σχολιάζοντας ειδικά τη συμμετοχή του στους «10 Μικρούς Μήτσους» του Λάκη Λαζόπουλου ο Κ. Τσάκωνας σημειώνει ότι «την άλλη μέρα γράψανε μερικές εφημερίδες ότι ο Τσάκωνας επισκίασε τον Λαζόπουλο και αυτά μπορεί να τα κάνει μόνο ο Τσάκωνας. Και δεν ξέρω πιθανόν από εκεί να μην με πάει ο Λαζόπουλος».

Για τις σχέσεις και τις φιλίες που δημιούργησε στον καλλιτεχνικό χώρο ο γνωστός ηθοποιός ξεχωρίζει εκείνες «με τον Κώστα τον Βουτσά, τον Γιώργο Κωνσταντίνου, που του αρέσουν και τα ανέκδοτα, με μερικούς άλλους υπήρξανε φιλίες. Άλλωστε, εγώ δεν είχα την ανάγκη ποτέ μου επειδή  όπως σου είπα δούλευα από μικρό παιδί 12 χρονών και φρόντιζα τα έξοδά μου να μην υπερβαίνουν τα έσοδά μου. Και δεν είχα ποτέ την ανάγκη να παρακαλέσω ούτε να γλείψω πουθενά. Ενώ δυστυχώς αυτό το επάγγελμα έχει πολλούς γλείφτες, τέτοιους γλειψιματίες που βλέπω ότι κάθε λίγο και λιγάκι είναι χωμένοι σε κάποιο σήριαλ. Ουδέποτε καταδέχτηκα να γλείψω, να γονατίσω για να με βάλουν να παίξω. Στο θέατρο 30 χρόνια από το 86 μέχρι το 2009  με παρακαλέσανε δεν παρακάλεσα ποτέ».

Για τα συναισθήματα που ένιωσε όταν γράφτηκε σε κάποια blogs και sites ότι έφυγε από τη ζωή ο Κώστας Τσάκωνας λέει ότι  «μέσα σε 10-15 λεπτά με πήρε ο Μάκης ο Τριανταφυλλόπουλος και μου λέει Κώστα μου, συγγνώμη, έτσι και έτσι και μάλιστα αρχίσαν και γράφανε αλλά η πλάκα είναι ότι εγώ ήμουν εδώ στο δωμάτιο (…) και την γυναίκα μου, την παίρνανε τηλέφωνο ‘κυρία Τσάκωνα τα συλλυπητήρια μας τι ώρα είναι η κηδεία αύριο να έρθω’. ‘Τι γίνεται; τρελαθήκανε;’ μου λέει. Είχαμε γίνει κλαυσίγελος».

Για την εμβληματική για την εποχή της ατάκα ‘’έξι χρόνια στο δημοτικό, έξι χρόνια στο Γυμνάσιο, έξι χρόνια στο Πολυτεχνείο’’ και την ανεργία των νέων ο Κώστας Τσάκωνας λέει «πέρασε τότε ο Μαραγκός ένα μήνυμα κοινωνικό στον κόσμο. Τώρα δεν υπάρχει νόημα να κάτσεις να κουράσεις να φας έξι χρόνια από την ζωή σου για να διοριστείς στο πουθενά. Κάναμε μετά μια νέα ταινία με τον Θόδωρο τον Μαραγκό ότι δηλαδή έφαγα τα χρόνια μου στις σπουδές και τελικά  τρελάθηκα κιόλας και πήγα έκανα και τάμα στην Παναγία της Τήνου για να βρω δουλειά και, στο τέλος, στα 72 μου ήρθε διορισμός. Λοιπόν, δεν μπορούν όλοι να γίνουν επιστήμονες. Ε, δεν γίνεται είναι τώρα το παιδί τούβλο και το θέλουν οι γονείς ντε και καλά να πάει στην Βουλγαρία να πάει στην Ρουμανία»

Και συνεχίζει τονίζοντας ειδικά για τη showbiz ότι «εγώ συνιστώ στα παιδιά που παραμυθιάζονται από την τηλεόραση και ειδικά από τραγουδιστές και μανεκέν, να τα αφήσουν αυτά. Είναι ένα επάγγελμα που δεν έχει μεγάλη διάρκεια, όση επιτυχία και να κάνεις κάποια στιγμή ο κύκλος κλείνει, δηλαδή δεν είναι ένα βιοποριστικό επάγγελμα, θα δουλέψω και θα πάρω σύνταξη και θα ζήσω, είναι για 5-6 χρόνια και μετά ο κύκλος κλείνει ειδικά αυτοί που βγαίνουν πάρα πολύ ο κόσμος τους βαριέται. Κι εμένα μου αρέσει όταν βγαίνω έξω και με χαιρετάνε αλλά δεν το προκάλεσα εγώ αυτό  ούτε το προσπάθησα. Έγινε κατά τύχη».            

Επιπλέον, ο Κ. Τσάκωνας αναφέρει τι θα πρότεινε σε ένα νέο που θα τον ρωτούσε αν αξίζει τον κόπο να ασχοληθεί με την υποκριτική «μπορεί να το κάνει για χόμπι, όχι για βιοποριστικό επάγγελμα, ένα ωραίο χόμπι που είναι μια απόλαυση. Είναι συνταγή της κάθε κυβέρνησης να ασχολούνται τα παιδιά και να φανατίζεται όλο αυτό το πλήθος που πάει στο γήπεδο.  Τον νέο τον έχουν απονευρώσει με τα γήπεδα και πάνε και σκοτώνονται στα γήπεδα»


Τελειώνοντας, ο σπουδαίος ηθοποιός μιλάς για τα όνειρα του που είχε παιδί και την πραγματοποίηση τους, επιβεβαιώνοντας ότι το θέατρο βρήκε στο πρόσωπο του ένα «μάστορα»: «Δεν μεγάλωσα με το όνειρο να γίνω ηθοποιός μεγάλωσα για να γίνω τεχνίτης και την έμαθα καλά την τέχνη μηχανικός ηλεκτρολόγος και προκαλώ όποιος είναι μηχανικός ηλεκτρολόγος να έρθει να αναμετρηθεί μαζί μου. Έχω φτιάξει ένα τετραώροφο σπίτι μόνος μου. Από το μπετόν και ύστερα δεν μπήκε μάστορας μέσα, το έφτιαξα μόνος μου, υδραυλικά μόνος μου, ντουλάπες μόνος μου, πατώματα μόνος μου, πλακάκια μόνος μου».  

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top